Vytápění a chlazení vozu

Běžné problémy s vytápěním a chlazením automobilů
Topení a chlazení jsou v autě propojeny, ale fungují jako samostatné systémy. Údržba klimatizace a topení zahrnuje pravidelnou údržbu, abyste se vyhnuli větším problémům. Správná údržba těchto součástí může znamenat rozdíl mezi pohodlnou a pohodovou jízdou a strastiplnou cestou. Systémy vytápění a chlazení automobilu mají tolik součástí, že je někdy obtížné zjistit, co může být příčinou poruchy nebo problému s výkonem.
Když si v autoservisu naplánujete diagnostickou prohlídku, zjistí problém a doporučí Vám, jak problémy s topením nebo chlazením odstranit. Problémy s vytápěním a chlazením mají různé podoby a velikosti. Pokud se vyskytnou problémy s klimatizací, může stejný problém znemožnit fungování topení. Na začátku léta a zimy byste si měli naplánovat schůzku, abyste si nechali prohlédnout klimatizační a topnou soustavu Vašeho vozu.
Běžné důvody nefunkčnosti topného systému
Topný systém Vašeho vozu má důležitý úkol udržovat v kabině Vašeho vozu teplo, pohodlí a bezpečí, když je venku nízká teplota. Skládá se z několika součástí, mezi něž patří jádro topení, motor a ventilátor, hadice topení, regulační ventil topení, ovládací panel HVAC (topení, větrání, klimatizace) na palubní desce a filtr vzduchu v kabině. Systém vytápění využívá teplo z motoru k udržování tepla v kabině vozidla.
Pokud systém vytápění Vašeho vozu nefunguje, může být problém způsoben:
- nízkou hladinou chladicí kapaliny
- vzduch v chladicím systému
- nefunkční jádro topení
- nefunkční (nebo selhávající) termostat
Přicházející problémy se systémem klimatizace
Klimatizační systém Vašeho vozidla zajišťuje chlazení a pohodlí ve vlhkém prostředí. Mezi hlavní součásti, které tvoří tento systém, patří chladivo, kompresor, kondenzátor, sušička přijímače, expanzní ventil, výparník, vedení a akumulátor. Pokud se u Vás vyskytne některý z následujících problémů, je čas domluvit si schůzku s Vaším spolehlivým mechanikem.
- nízký obsah chladiva (většinou fouká chlad, ale není studený)
- ucpaný nebo netěsný kondenzátor
- křížová kontaminace chladivem
- nereagující tlakové spínače
- poškozený kompresor
- přetržený řemen
- problémy se spojkou
- vlhkost a nečistoty
- netěsnosti
- poruchy řídicí hlavy klimatizace
- opotřebovaný nebo natažený hadicový řemen (potřebný k provozu kompresoru a spojky).
Nechte si alespoň jednou ročně zkontrolovat topení a klimatizaci svého vozidla certifikovaným technikem. Dobře udržované systémy vytápění a chlazení Vám umožní jezdit v pohodlném a bezpečném vozidle a také Vám pomohou vyhnout se velkým opravám, které mohou být nákladné.
Čtěte také
- visibilityČistění auta
- visibilityStáčení vozu
- visibilityDesinfekce vozu
- visibilityZlepšení spotřeby vozu
- visibilityProdloužení životnosti brzd